info : minat melayari internet faktor tekanan perasaan ..



assalamualaikum semua..ari nie nak share skit info yg aku baca. Tentang melayari internet boleh menyebabkan tekanan. Jom cekiaut,kita baca sesame info2 nie...

" jangan meremehkan tentang fakta ini dan cuba-cubalah kurangkan waktu untuk menghilngkan ketagihan melayari internet. Sebuah kajian di Guangzhou , china, mengatakan terlalu banyak menghabiskan waktu melayari internet akan meningkatkan lagi risiko1.5 kali mengalami tekanan perasaan. Lawrence Lam dari sydney's  university of Norte dame's School of Medicine juga membuat kesimpulan , tanda-tanda orang jadi tertekan iaitu menghabiskan sekurang-kurangnya 5 hingga 10 jam di hadapan komputer , perilaku gelisah , resah hingga mudah marah bila tidak berhadapan dengan komputer serta hilang minat untuk bersosial misalnya tidak berkumpul dengan kawan-kawan, sentiasa menolak untuk menghadiri acara perhimpunan keluarga dan kurang waktu di habiskan bersama keluarga. Selain dari itu,faktor lain yang membuat seseorang itu makin parah adalah kerana orang tersebut kurang tidur. Jadi pastikan kamu tidak mengalami masalah tekanan hanya kerana faktor-faktor yang boleh dielakkan ini..waspada k guys ...."

okeyh,dh share,korang rase-rase korang ade tak faktor-faktor kat atas tue...kalau aku,memang ade...hehehe..kekadang emosi terlebih kit bila tak menghadap laptop nie...yerlah,leh buat jiwa kacau kit...ahakz...oklah...byee..
kalau suka entri nie komen n like ok :)

0 suke entri nie:


Copyright by Nurulsufiza.blgspot.com
back to top